Lopen op de rand van de Pyreneeën in Parc National del Cadi Moixero.

In 2006 kwamen we op het idee om een meerdaagse trektocht te gaan maken waarbij we zoveel mogelijk zelfvoorzienend wilden zijn. De Pyreneeen waren een goede optie: Weinig hutten, weinig sneeuw en goed toegankelijk. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een rug parallel aan de hoofdkam van de Pyreneneen: Parc National del Cadi Moxiero.

In zes dagen hebben we een mooie ronde gelopen over de kam en via het dal terug. Het gebied is ruig, maar goed te lopen. Wij liepen in mei, alles stond in bloei. Water vinden was op sommige plekken wel een uitdaging, waarbij we enkele keren moesten afdalen van de kam om een bron te vinden. Het eerste deel is groen met veel bloemen, later is het ruiger met puinhellingen. Met gieren boven je hoofd is dat een bijzondere ervaring!

Praktische gegevens

Dag 1: Aankomst op Girona, trein naar Barcelona, bus naar Baga (700m). Overnachting op camping in Baga.
Dag 2: Start trektocht, lopend langs beek omhoog naar hut Refugio de Sant Jordi (1300m).
Dag 3: Omhoog gegaan naar het zadelpunt, Coll de Pendis (1790m). Groot deel bagage achtergelaten en naar oosten gelopen om de Penyes Altes de Moixero (2276m) te beklimmen. Daarna terug via zadelpunt richting westen. Water zoeken, kamperen.
Dag 4: Kam blijven volgen, tot aan hoogvlakte en daar gekampeerd. Voldoende water in waterbakken.
Dag 5: Afgedaald omdat we door onze etensvoorraad heen waren naar Gosol. Overnacht in hotel.
Dag 6: Naar refugio Gresolet via dal, navigeren op kaart, geen gemarkeerde route. Overnacht in de refugio.
Dag 7: Op kaart mooie route gevonden naar Baga. Daar weer overnacht in hotel.
Dag 8: Vertrek met bus naar Barcelona.

Kaarten
Meer informatie

Overzichtskaart van het nationale park